هشدار بارش شدید باران و کولاک برف در ۸ استان
نوشته شده توسط : hsi

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۸/۱۶

هواشناسی ایران 1400/08/16| هشدار بارش شدید باران و کولاک برف در 8 استان

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان، هرمزگان، شمال و شرق خوزستان، برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، اصفهان، خراسان جنوبی، لرستان، جزایر تنگه هرمز و خلیج‌فارس رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق تهران، البرز و سمنان بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

فردا دوشنبه بارش‌ها در استان‌های فارس، بوشهر، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، اصفهان، جزایر تنگه هرمز و خلیج‌فارس و برخی مناطق استان‌های هرمزگان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری ادامه خواهد داشت. در این مدت بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار حاکم است، از این رو افزایش آلاینده‌های جوی برای شهرهای صنعتی و پرتردد به‌ویژه تهران و کرج پیش بینی شده است.

از اواخر وقت چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر، بارش‌ها در استان‌های گیلان و اردبیل آغاز می شود و روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پیش بینی می‌شود.

همچنین از فردا تا چهارشنبه در نیمه شمالی کشور افزایش تدریجی دما پیش بینی شده و روز پنجشنبه در شمال غرب و استان‌هیا ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما روی می‌دهد





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 94
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: